Ontniet

Vandaag op controle geweest. Toch een grotere wond als ik dacht, 9 cm en 17 krammen. Krammen zijn er uit gehaald. Knie ziet er goed uit. Spieren al aardig geslonken. Volgens de arts zit de gerepareerde schade op een lastige plek. Ben nogmaals gewaarschuwd voorzichtig te zijn met te vroeg belast buigen. Ik mag niet van mijn schema afwijken. Verder moet ik veel onbelast, binnen de 30 graden buiging, oefenen om spierkracht te behouden. Anders blijft mijn knieschijf niet goed door het “gootje” lopen en krijg ik andere problemen.

Hieronder de foto’s, van de krammen en net eruit. Maar ook van de operatie, wie durft!

De krammen in de knie, 17 stuks!

Ontniet; zielig dun beentje.

En nu voor de durfals, de foto’s van de operatie.

Schade (je kijkt tegen mijn bovenbeen, gebogen knie, knieschijf weggeklapt).

Geprepareerd, al het slechte kraakbeen weg, gaatje geboord voor hechting.

De cel/gel combinatie. Moet net zo mooi wit worden als het kraakbeen eromheen.

 

En nu weer doorgaan met oefenen.

~ door esther op maart 18, 2011.

Eén reactie to “Ontniet”

  1. Esther,
    net je site bekeken; heel helder en zeker interessant, maar ook duidelijk dat het een lange pittige route voor je wordt.
    Het is een heel proces wat van jou ook de nodige dicipline vraagt, maar je weet waar je het voor doet.
    Had ondanks jou verhalen toch niet in de gaten dat het zo ingrijpend zou zijn.
    Succes met je revalidatie; kom volgende week een keertje kijken.
    Groetjes Jos

Geef een reactie

 
