Over de helft

Ben over de helft van de periode van het CPM gebruik! In de eerste twee weken kwam er in de buiging 20 graden bij. Daarna 20 graden in 1 week (week 3). En nu zit ik in de week (week 4) waar er 40 graden bij moet. Terwijl er in de laatste 2 weken (week 5 en 6) maar 15 graden bij moet (als ik op de 105 zit mag ik uit het buigapparaat; en dit mag niet eerder dan na 6 weken maar kan wel langer duren).

Ik zit vandaag op 72 graden. Gaat allemaal volgens plan. De wond begint wel behoorlijk te trekken en het kraakt wat, maar in de knie voelt het goed.
Aan het einde van de week mag de brace op 60 graden en mag ik iets meer belasten met het lopen (met 2 krukken dus nog steeds de handen niet vrij). Ik heb wel tintelingen in mijn voet en bij lang staan (half uur) krijgt mijn been en voet een vreemde kleur, maar behoort volgens de fysio nog allemaal tot tijdelijke probleempjes.

Ik heb al eens stiekem vooruit gekeken in het fysio protocol. Daar zie ik dingen staan waar ik al weer aan begin te denken. Aan het einde van fase 3 (8 maanden) mag je op een laag niveau joggen. Tussen de 12 en 18 maanden (in fase 4) mag je in overleg met de orthopedisch chirurg high impact sports hervatten: tennis, basketbal, voetbal, honkbal en skaten! 
Maar uuuh……. eerst maar is fase 1 en 2 afronden.

~ door esther op maart 29, 2011.

2 Reacties to “Over de helft”

  1. Hoi Hoi, ik zit nu 8 maanden na de operatie, met mij gaat het hartstikke goed! volgende week laatste keer fysio, heb echt meer dan de helft minder pijn ! 🙂

    groet jamie

    • Hoi,
      dus toch nog wel wat pijn? Moet dat nog weggaan? Wat mag/kan je nu al weer?
      Waar zat jou schade en welk fysioschema heb je gehad? Ben benieuwd.

      Groeten Esther

Geef een reactie

 
