Krukvrij

Ik ben zo goed als krukvrij. Langere afstanden moet ik nog met 1 kruk doen maar verder loop ik zonder krukken. Afgesproken met de fysio volgende week weer in de auto te stappen. Moet natuurlijk wel een beetje behoorlijk kunnen remmen! Kan ik ook weer naar mijn werk. Dus iedereen is gewaarschuwd, ik ga de weg weer op!

Ik zit nu in een behoorlijk fusterende fase. Ik wil namelijk meer dan ik kan en ik kan meer dan ik mag. Zoek daar maar eens een evenwicht in. Het geimplanteerde kraakbeen moet “opgevoed” worden. Bij teveel belasting kan het te hard worden en bij te weinig te zacht. Het succes van slagen is afhankelijk van mijn revalidatie. Maar je kan er niet inkijken, dus ……
Af en toe “hangt/ kraakt” mijn knieschijf en vooralsnog houden we het op onbelans van spierkracht. Hier heb ik oefeningen voor en zou in de loop van de tijd beter moeten worden. Omdat mijn knieschijf in januari is behandeld met arthrocare en het geimplanteerde kraakbeen in het “gootje” van de knieschijf zit, zit me dit toch niet helemaal lekker.

De brace is inmiddels ook weg. En zo zie je, kom ik steeds een stapje verder, met steeds minder hulpmiddelen. Nog steeds een lange weg te gaan maar ik denk dat het moeilijkste achter de rug is.

~ door esther op mei 3, 2011.

2 Reacties to “Krukvrij”

  1. Hallo Esther,

    Ik kijk “regelmatig” op je blog, en ik zie dus ook dat het steeds beter gaat met je knie. Ik ben echter erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Wat kan je allemaal weer? Welke klachten heb je nog? Of gaat het juist erg goed, omdat je geen posts meer plaatst kan ik me dat ook voorstellen. Zelf is mijn knie nog niet slecht genoeg voor een transplantatie volgens dr. Benink, maar een operatie lijkt de toekomst onvermijdelijk.

    kortom, hoe gaat het met je (knie)?

    groeten Bram

    • Hoi Bram,
      nadat ik krukvrij was, is het allemaal snel en goed gegaan. Ik heb opgebouwd via het protocol van het ziekenhuis en heb me altijd in moeten houden om niet meer te gaan doen.
      Ik ga nu nog steeds 1x per week naar de fysiotherapeut en wil me nu gaan voorbereiden om in maart weer te gaan tennissen.
      Ik heb met het doen van mijn dagelijkse dingen weinig last van mijn knie en wil graag weer gaan sporten.
      Gr Esther

Geef een reactie

 
